Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Szkoła

Wycieczka do Wrocławia

W dniach 21-23 września 2022r. klasy: 5a, 6a i 6b wybrały się na wycieczkę do Wrocławia. Celem tego wyjazdu było zapoznanie się z zabytkami tego pięknego miasta, kształcenie naszych zainteresowań historią, wykształcenie szacunku dla zabytków historycznych
i przyrodniczych. W środę o godzinie 6:30 wyruszyliśmy spod szkoły w dobrych nastrojach, z chęcią poznania nowego miasta.

Dzień 1

Pierwszym punktem zwiedzania był ogród zoologiczny. Jest to najstarszy i największy (pod względem liczby wystawianych zwierząt) ogród w Polsce. Najpierw zwiedzaliśmy Afrykarium,  gdzie poznaliśmy rozmaite gatunki zwierząt wodnych i nie tylko. Szczególnie bardzo nam się podobał tunel wodny. Chwilę później odwiedziliśmy kilka gatunków innych zwierząt, w tym szympansy i pingwiny. Gdy podróż po zoo dobiegała końca, wtedy poszliśmy jeszcze do Motylarni i Odrarium,  poznaliśmy również gady i płazy.

Zaraz po wyjściu z zoo udaliśmy się do Pawilonu Czterech Kopuł, które obecnie pełni rolę Muzeum Sztuki Współczesnej. Następnie zwiedziliśmy Ogród Japoński,  czuliśmy się tam jak w bajce, wszędzie było słychać strumyczki, w stawie pływały rybki, a nas otaczała piękna zieleń.

Po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się do hotelu, by nabrać sił na następny dzień zwiedzania.

Dzień 2

Wstaliśmy o 7:30,  zjedliśmy śniadanie i ruszyliśmy poznawać piękno miasta Wrocławia. Pierwszym punktem była Panorama Racławicka. Pan przewodnik bardzo ciekawie opowiadał o obrazie. Obraz ten jest bardzo realistyczny. Podobało nam się to, że mogliśmy choć przez chwilę poczuć klimat tamtych dni.

Następnie udaliśmy się do Hydropolis. Przy wejściu stała maszyna, która robiła wir
wodny. Były również mniejsze i większe eksponaty statków. Widzieliśmy też maszynę
z pierzem, która udawała burzę śnieżną i maszynę ze sztucznym ogniem.

Kiedy skończyliśmy zwiedzanie Hydropolis wsiedliśmy do autobusu i pojechaliśmy na Rynek. Aby nabrać sił na dalsze zwiedzanie zrobiliśmy sobie  przerwę na Mc’donalda. Po zjedzeniu udaliśmy się w stronę Ratusza. Następnie w towarzystwie pani przewodnik. podziwialiśmy piękne kamieniczki. Oczywiście po drodze łapaliśmy krasnale, nie bez przyczyny Wrocław nosi miano miasta Krasnali –. na jego terenie jest ich aż 382. Nie trzeba ich specjalnie szukać, dlatego spacer ich śladami może okazać się świetną zabawą, ale też dobrym sposobem na zwiedzenie miasta. Poznaliśmy Ostrów Tumski – jeden z najpiękniejszych zespołów architektury sakralnej. Na sam koniec udaliśmy się pod bramę ,,Kluskową’’  i tam pożegnaliśmy się z przewodniczką i udaliśmy się do hotelu.

Wieczorem o 19:00 pojechaliśmy autobusem na pokaz fontann. Widowisko było bardzo piękne i efektowne,  a fontanny zmieniały swoje kolory w rytm muzyki. Po pokazie tańczyliśmy ,,Makarenę’’ , a następnie wróciliśmy do hotelu.

Dzień 3

Dzień trzeci rozpoczęliśmy z pełną parą. Po dopakowaniu walizek wyruszyliśmy do Muzeum Narodowego, gdzie zobaczyliśmy wystawę poświęconą rzeczom stworzonym przez człowieka, piękną ceramikę i porcelanę.

Na koniec czekała na nas niespodzianka, którą był rejs po Odrze. Po nim udaliśmy się na zakup pamiątek, a następnie już w kierunku naszych domów.

Podsumowując wycieczka bardzo nam się podobała. Wrocław to miasto, które zapadło nam w pamięci i do którego jeszcze na pewno wrócimy.