Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Gminne Centrum Edukacji w Wawrzeńczycach - WYCIECZKA DO ZAKOPANEGO KLASY 6A I 6B

Informacje

Szkoła

WYCIECZKA DO ZAKOPANEGO KLASY 6A I 6B

W dniach 22-24 maja 2024r. klasy 6a i 6b wybrały się na wycieczkę do Zakopanego. Celem tego wyjazdu było poznanie historii, tradycji i zwyczajów, a także przyrody Tatr, wykształcenie szacunku dla zabytków historycznych i przyrodniczych.
W środę o godzinie 7:30 wyruszyliśmy spod szkoły w dobrych nastrojach, z chęcią poznania pięknych gór. Po przyjeździe do Zakopanego pierwszym naszym celem był wjazd kolejką linową na Gubałówkę. Niestety zachmurzone niebo uniemożliwiło nam podziwianie pięknych Tatr. Następnie udaliśmy się na Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku. Tam oglądaliśmy groby słynnych osób, min. Kornela Makuszyńskiego,  Tytusa Chałubińskiego, Heleny Marusarzównej. W godzinach popołudniowych przyszła pora na posiłek, który oczywiście zjedliśmy w McDonaldzie. Potem  udaliśmy się do Muzeum Parku Tatrzańskiego, gdzie zapoznaliśmy się z  historią folkloru mieszkańców Podhala. Kolejnym etapem była wizyta w Parku Iluzji, która wywarła na nas naprawdę niesamowite wrażenie. Mogliśmy przeżyć prawdziwe pioruny o mocy 2 000 000 volt, halny wiejący 156km/h, krople deszczu lecące do góry, lewitację, znikanie i mnóstwo innych zagadek. To tutaj iluzja miesza się
z rzeczywistością, gdzie przekonaliśmy się na własne oczy, jak łatwo można grać
z naszymi zmysłami i je oszukać. Po całym dniu, pełnym atrakcji dotarliśmy wreszcie na nocleg do pensjonatu „U Jakuba”. Tam rozlokowaliśmy się w pokojach i zjedliśmy obiadokolację. Następnie była dyskoteka. O 22.00 zakończyliśmy pierwszy dzień wycieczki.

Czwartek powitał nas zachmurzonym niebem i mocno padającym deszczem. Mimo przeciwności, wyruszyliśmy na szlak w kierunku Doliny Strążyskiej. Zdołaliśmy także dotrzeć pod wodospad Siklawica i ze względu na aurę udaliśmy się w drogę powrotną. Podeszliśmy pod skocznię Wielka Krokiew, poznając jej historię. Po zmianie mokrych ubrań czekała na nas niespodzianka: wizyta w Kinie Giewont
i seans filmowy „Istoty fantastyczne”. Po obiadokolacji czas wolny spędziliśmy w sali zabaw, grając w ping-ponga, piłkarzyki i gry planszowe.

Ostatni dzień wycieczki rozpoczęliśmy w Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowego. Tam, w sali odkryć mogliśmy obejrzeć krótkie filmy, na przykład o tym, dlaczego w Parku nie ma koszy na śmieci, czemu nie wolno dokarmiać zwierząt, czy kornik jest wrogiem, czy sprzymierzeńcem i wiele innych. Ci, którzy byli zainteresowani odkrywaniem i obserwacją elementów przyrody, mogli skorzystać ze stolików interaktywnych. Zwiedziliśmy też wystawę edukacyjną, gdzie zobaczyliśmy trójwymiarowe makiety przedstawiające łąkę i las oraz wpływ człowieka na tatrzańskie ekosystemy, tym razem narratorami były tatrzańskie zwierzęta.  W końcu pogoda nam dopisała i na koniec mogliśmy spędzić trochę czasu w Parku Linowym. Czekała tam na nas ekscytująca rozrywka dla bardziej i mniej odważnych: ścianki wspinaczkowe, tyrolka, zjazdy i inne atrakcje. W drodze powrotnej „nabraliśmy” trochę energii w McDonaldzie w Nowym Targu i stamtąd wyruszyliśmy już w stronę Wawrzeńczyc, by dotrzeć pod szkołę na godzinę 17.00.

Trzy dni minęły bardzo szybko, mimo niesprzyjającej pogody i tak czas spędziliśmy bardzo miło i atrakcyjnie. Wrażenia pozostaną w naszej pamięci na długo.