Drogi uczniu
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
- Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
- Masz problemy w kontaktach z kolegami, nauczycielami, rodzeństwem, rodzicami.
- Masz trudności z nauką.
- Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
- Chciałbyś podzielić się swoją radością, sukcesem.
- Wiesz o problemach innych, ale nie wiesz w jaki im pomóc.
- Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić
Drogi Rodzicu
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
- niepokoi Cię zachowanie dziecka
- Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach
- Masz pytanie dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole
- Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania
- Masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić
- Szukasz pomocy
Zapraszam - postaram się pomóc
Rok szkolny 2024 / 2025
Pedagog mgr Justyna Kozera
Poniedziałek 8.45-11.45
Wtorek 8.50-9.00, 9.10-12.00
Środa 10.00-12.00
Czwartek 9.00-11.00 Godzina dostępności: 14.00-15.00
Piątek 8.50-9.00, 9.10-12.00
Rok szkolny 2024 / 2025
Psycholog mgr Bożena Nowak
PONIEDZIAŁEK
7.00 – 7.15
8.45 – 9.55
WTOREK
7.00 – 7.30
8.45 – 12.45
ŚRODA
7.00 – 7.30
8.45 – 10.45
CZWARTEK
14.00 – 16.45
PIĄTEK
9.00 – 11.00
12.00 – 12.40 – dyżur przedszkole
13.10 – 14.20 – konsultacje dla rodziców
14.20 – 15.20 – godzina dostępności - konsultacje
Można kontaktować się online poprzez dziennik elektroniczny Librus
W sytuacjach wymagających kontaktu bezpośredniego rodziców proszę o wcześniejszy kontakt telefoniczny w czasie trwania dyżurów tel. 12 287 42 55
PORADY PSYCHOLOGA
Drogi Uczniu, możesz zwrócić się do szkolnego psychologa jeśli np.:
- masz jakiś kłopot i nie wiesz jak sobie z nim poradzić;
- chciałbyś podzielić się swoja radością lub sukcesem;
- masz trudności w dogadaniu się z kolegami czy koleżankami;
- nie potrafisz porozumieć się z rodzicami, nauczycielami;
- nie czujesz się dobrze w swojej klasie;
- martwisz się o coś i potrzebujesz pomocy;
- czujesz się samotny i niezrozumiany;
- chcesz podzielić się radosną informacją;
- jesteś nieśmiały i chciałbyś to zmienić;
- masz trudności w nauce;
- chciałbyś się czegoś dowiedzieć i nie wiesz kogo zapytać.
Polecana literatura dla rodziców
„Jak mówić żeby dzieci słuchały, jak słuchać żeby dzieci mówiły" - Adele Faber, Elanie Mazlish. Poznań: Media Rodzina, 2001.
„Uparte dzieci : od konfliktu do współpracy” - R. J. MacKenzie; przekł. Lucyna Wierzbowska. Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013.
„Co wolno dziecku : rozsądne ustalenie granic” - Martin Herbert ; przekł. Ewa Jusewicz - Kalter. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013.
„ Grzeczne dziecko” – Thomas B. Brazelton, Joshua D. Sparrow. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
"Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością"- Faber Adele, Mazlish Elaine. Poznań: Media Rodzina 2001.
WAŻNE !
Rejonowa Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna dla dzieci i uczniów naszego Centrum Edukacji:
SPECJALISTYCZNA PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA POWIATU KRAKOWSKIEGO
31 - 831 KRAKÓW ul. FATIMSKA 41 a
Tel. 422 - 27 - 12 SEKRETARIAT
422 - 48 - 05 GABINETY PSYCHOLOGÓW
Poczta elektroniczna: sekretariat.krakow@sppppk.pl
W poradni wykonywane są następujące diagnozy:
- diagnoza dzieci od 0 do 6 roku życia
- diagnoza dojrzałości szkolnej dzieci
- diagnoza logopedyczną
- diagnoza pod kątem integracji sensorycznej (SI)
- diagnoza sprawności intelektualnej uczniów
- diagnoza przyczyn trudności szkolnych, w tym trudności w uczeniu się matematyki (dyskalkulia) oraz trudności w czytaniu i pisaniu (dysleksja, dysgrafia, dysortografia)
- diagnoza rozwoju emocjonalnego, społecznego dziecka
- diagnoza zaburzeń emocjonalnych (w tym mutyzm wybiórczy)
- badanie w kierunku przyczyn zaburzeń zachowania
- diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu (autyzm, zespół Aspergera)
- badanie w kierunku zaburzeń koncentracji uwagi oraz nadpobudliwości psychoruchowej (ADD/ADHD)
- diagnoza predyspozycji zawodowych
- badania diagnostyczne dla potrzeb orzecznictwa oraz wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
- diagnozę objawów centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego (CAPD)
Poradnia oferuje wsparcie przede wszystkim w następujących sytuacjach:
- trudności rodziców w relacjach z dziećmi
- konflikt w obrębie rodziny
- poważna sytuacja życiowa (np. rozwód, separacja, utrata bliskiej osoby)
- przeżywanie przez dzieci trudności emocjonalnych (czują się nieszczęśliwe, zagubione, nadmiernie zestresowane)
- nadpobudliwość psychoruchowa i kłopoty z koncentracją dziecka
- nieśmiałość dziecka
- trudność w relacjach dziecka z rówieśnikami
- kłopot z zachowaniem dziecka w domu, przedszkolu czy szkole (o trudnej do uchwycenia przyczynie)
- adopcja dziecka lub piecza zastępcza nad dzieckiem
Zgłoszenie do spotkań o charakterze terapeutycznym następuje poprzez kontakt rodzica/rodziny z sekretariatem poradni. Spotkania mają charakter dobrowolny, nie wymagają skierowania od specjalisty.
Pozostałe informacje dotyczące działalności i oferty poradni dostępne są na stronie internetowej www.sppppk.pl